SANTAI CARA ISLAM

iluvislam

Ahad, 22 Februari 2009

aku dan keyboard..

Salam..

Untuk pengetahuan korang, Aku ni tak ada ramai kawan.. hidup aku ni boleh kata kesepian jugak lah.. duduk terperuk dalam bilik sorang2.. sekali sekala ada jugak lah student2 forex aku menyapa kat YM.. tu pun jarang2 sbb aku selalu appear offline.. (pecah rahsia).. bukan apa.. kadang2 aku nak fokus pada trading forex.. kalau time pips hijau tu tak pelah.. yg susahnya time pips merah tu.. berpeluh jugak lah kiranya..

so.. untuk mengisi kekosongan hidup aku ni, adalah satu makhluk ni yg aku buat kawan, selain labtop buruk aku ni.. nama dia keyboard.. bukan keyboard komputer.. tapi keyboard yg adik beradik dgn piano tu.. tu bukan aku punya pon.. kakak aku punya.. tu pun bukan dia punya.. laki dia punya.. tapi dah depa ni tak pandai nak menekan keyboard tu bagi ada lagu ( tekan bunyi2 sumbang boleh lah..) so dengan tak rasminya, akulah penunggu setia keyboard ni sekarang dengan berbekalkan kelebihan jari jemari aku ni yg mampu tekan bunyi2 yang berlagu sikit.. tu pon aku kutip2 balik ilmu yg aku belajar masa kat sekolah masa muda2 dulu.. tapi dulu cikgu muzik aku xlah mengajar mendalah keyboard ni.. dulu main recorder.. yg tiup2 tu.. but note dan chord dia tetap sama jugak.. ada A,B,C,D,E,F,G.. cuma bezanya keyboard ni ada key yg hitam2 tu.. so senang lah sikit..

bermula dgn lagu "suasana hari raya" nyanyian anuar zain n elina, aku mula mencari2 chord2 lagu yg biasa aku dengar.. kalau hari market forex off, macam hari ni, maka keyboard ni lah yg jadi teman setia aku.. makin ari, makin banyak lagu yg aku dapat main.. boleh kira ahli muzik jugak aku ni kan..

keyboard ni adalah teman setia aku.. kalau aku bosan, maka jgn hairan lah kalau tetiba ada bunyi2 keluar dari bilik aku.. maknanya keyboard aku dah memulakan tugasnya..

tapi, walaupun keyboard ni teman setia aku, terpaksa jugak aku ketepikan kalau nak mengadap trade forex atau nak keluar.. membuatkan aku sedar.. Hanya satu yg tak akan aku tinggalkan atau meninggalkan aku bila2 masa di mana2 jua aku berada.. Dialah ALLAH.. Yang Maha Mengasihi dan Maha Menyayangi.. DIALAH TEMAN YANG PALING SETIA>....

Tiada ulasan:

HATI-HATI YANG BERSAMAKU

fevret film