SANTAI CARA ISLAM

iluvislam

Isnin, 23 Februari 2009

Novel Ayat2 Cinta

Aku baru aje menghabiskan pembacaan aku.. novel Ayat-ayat Cinta.. Fuhh.. Melayang-layang rasanya.. Aku tak sangka ada sebuah novel yg aku kira begitu hebat macam tu.. tulisannya sangat halus.. walaupun bahasanya bahasa Indon, tapi agak mudah aku nak paham.. Ayat-ayat tersusun rapi sehingga aku rasa watak dalam novel tu adalah penulis sendiri.. bukan satu watak rekaan walaupun hakikatnya watak tu adalah rekaan..

Penulis novel ni, Habiburrahman Soerazzi, menampakkan kematangan beliau dalam banyak perkara.. Soal agama, hati dan perasaan, semua sekali lah..

Dan apa yang paling menyentuh perasaan aku adalah, watak dalam novel ni, yang sangat mentaati ALLAH.. serta membimbing isterinya ke jalan ALLAH dengan cara yang paling halus.. Aduss..

YA ALLAH.. semoga aku juga dikurniakan seorang suami yang mampu membimbingku ke jalanMu..

Tentang novel ni, sangat susah aku nak komen, sebab, terlalu menyentuh sampai aku tak tahu macam mana nak cakap.. Ramai orang pilih untuk tgk cerita dia, tapi aku pilih untuk membaca.. sebab segala ayat2 yang diutarkan tu, dapat aku jiwai dengan lebih dalam.. dan dapat aku buat teladan.. Maklumlah.. aku seorang insan yang berdosa..

YA ALLAH.. Kurniakanlah aku petunjuk dan hidayahMU, dan jangan lah Kau palingkan aku setelah Kau berikan aku petunjukMu.. Ameenn...

P/S sesapa nak copy novel tu dalam bentuk PDF, aku boleh send.. just tell me k.. semoga ini menjadi salah satu dakwah fi sabilillah..

Tiada ulasan:

HATI-HATI YANG BERSAMAKU

fevret film