SANTAI CARA ISLAM

iluvislam

Selasa, 24 Februari 2009

Aku Rasa Aku dah Jumpa Permata tu..

Aku rasa aku dah jumpa permata yang aku cari tu.. ada dalam timbunan kaca.. walaupun aku belum tengok betul2 permata tu, tapi aku yakin.. aku nak permata tu.. aku yakin permata tu akan mengubah hidup aku..



Tapi bila aku cuba nak ambik permata tu, permata tu tak nak dekat.. permata makin jauh sikit.. susah aku nak capai.. permata macam nak tenggelamkan diri di balik timbunan2 kaca tu.. permata tu bimbang agaknya.. takut ia bukan permata.. apatah lagi permata yang aku cari..



aku pun buat keputusan.. aku takkan ambik permata tu secara paksa atau kasar.. nanti tangan aku luka terkena kaca-kaca yang menimbun tu.. jika permata itu mmg milikku.. tentu aku akan milikinya.. esok atau lusa..

bukan aku berputus asa.. aku tetap menanti dengan hati terbuka..aku tidak berpaling dan meninggalkannya.. tetapi usahaku tidak boleh keras.. kerana permata itu halus.. hanya aku bertawakal kepada ALLAH.. semoga permata itu timbul untuk aku capai dan miliki.. dan akan membuat hidupku kembali bersinar..

Tiada ulasan:

HATI-HATI YANG BERSAMAKU

fevret film