SANTAI CARA ISLAM

iluvislam

Jumaat, 20 Februari 2009

Ayat-ayat Cinta

Salam ukhwah..

Sebelum aku nak pi mandi tadi, sempat aku dengar lagu Ayat-ayat Cinta kat handpon LG aku tu.. Kalau tak silap Rossa yang nyanyi lagu tu.. sedap gak.. layannn..

Desir pasir dipadang tandus
segersang pemikiran hati
Terkisahku diantara cinta yang rumit

Bila keyakinan ku datang
Kasih bukan sekedar cinta
Pengorbanan cinta yang agung
Ku pertaruhkan


Maafkan bila ku tak sempurna
Cinta ini tak mungkinku cegah
Ayat-ayat cinta bercerita
Cinta ku padamu

Bila bahagia mulai menyentuh
Seakanku bisa hidup lebih lama
Namun harus ku tinggal kan cinta
Ketika ku bersujud...

aku tulis ni, bukan lah nak komen apa2 tentang lirik lagu tu.. lirik tu, bagi aku, dah cukup sempurna utk aku komen.. (peh.. macam lah best sangat aku ni nak komen lirik org).. tapi apa yg aku rasa nak tulis, adalah mengenai cinta ni.. ayat-ayat cinta tu memang dah lama tak tumpang lalu kat telinga aku ni.. huhu..

bila aku pikir2 tentang cinta ni, aku tertanya diri aku sendiri.. "ade ke cinta suci untuk aku ni" (aku cakap ni dgn andaian bahawa korang paham yg aku cakap ni adalah cinta manusia).. aku rasa susah nak dapat org yg betul2 cintakan aku.. yang benar2 sanggup mengabdikan seluruh hidup dgn aku, dan melayani karenah aku yg ntah apa2 ni, apatah lagi yg sanggup ketepikan kepentingan dirinya untuk mengutamakan aku.. ade ke? macam tak de jer..

pengalaman2 aku yg sudah2 membuatkan kepercayaan aku semakin pudar (lagu rossa jugak) terhadap cinta.. aku takut utk mencari cinta dalam hidup aku.. sbb semua pengalaman cinta aku mengecewakan.. aduss.. minah jiwang rupanya aku nih..huhu

aku tak yakin ada org yang akan mencintai aku.. trauma barangkali aku nih.. entah lah..

macam manapun, aku tetap percaya kepada qada' dan qadar Ilahi.. kuat sangat ke aku ni nak melawan ketentuan Tuhan.. sekuat mana hati aku menolak cinta.. aku tak nafi ada sedikit ruang dalam hati aku ni yg setia menanti kedatangan cinta dalam hidup aku..

apa yang aku harapkan, sekiranya masih ada cinta untuk aku, ku harap Tuhan menganugerahkan aku sebuah cinta dari seorang lelaki yg jugak mencintai-Nya.. barulah ayat-ayat cinta yang aku dengar nanti adalah sebuah cinta yang hakiki dari seorang lelaki yang mencintai Ilahi..Aminn...

Tiada ulasan:

HATI-HATI YANG BERSAMAKU

fevret film